.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
تاکید نماینده ولی فقیه بر احیای تالاب‌ها با مدیریت آب‌های روان در مازندران
مازندران نماینده ولی فقیه در مازندران با اعلام اینکه مدیریت مهار آب‌های سطحی و روان در استان ضعیف است، گفت: اگر تالاب‌ها را پر آب، آب‌بندان‌ها لایروبی و سه سد هراز، گلورد و زارم رود که در حال ساخت هستند را به پایان برسانیم، این مقدار آب سطحی و روان آب ذخیره‌سازی می‌شوند.
تاکید نماینده ولی فقیه بر احیای تالاب‌ها با مدیریت آب‌های روان در مازندران

به گزارش شمال نیوز، آیت الله محمدباقر محمدی لائینی در نماز جمعه امروز، ۱۳ بهمن ماه در جمع نمازگزاران ساروی با دعوت به تقوا و پرهیزکاری، اظهار کرد: خود و نمازگزاران را به رعایت هلال و حرام خداوند و زندگی پاک توصیه می‌کنم.

 

وی با بیان اینکه هیچ مسلمانی را نباید تحقیر کنیم، افزود: در نزد خداوند هر مسلمانی حتی کوچک، بزرگ است و قوی کسی است که بر هوای نفس خود غالب شود.

 

خطیب نماز جمعه ساری با اشاره به روز ۱۴ بهمن ماه که در تقویم ملی به روز فناوری فضایی نام گذاری شده است، تصریح کرد: در دو هفته گذشته ماهواره ثریا با ماهواره بر تولید داخل به مدار۷۵۰ کیلومتر، و سه ماهواره دیگر در ۴۵۰ کیلومتری به فضا پرتاپ شد و این نشان می‌دهد که در دنیا به واسطه ساخت سیستم ماهواره‌ای موفق هستیم. این دستاورد به برکت نظام جمهوری اسلامی به ثمر رسید.

 

نماینده ولی فقیه در مازندران ادامه داد: روز نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران در تقویم ملی درج شده که جای دارد از خدمات ارتش قدردانی شود.

 

این مسئول با بیان اینکه امروز، ۱۳ بهمن ماه به روز تالاب‌ها در تقویم معرفی شده است، یادآور شد: در کشور ۲۴ تالاب داریم که ثبت جهانی هستند از این تعداد دو تالاب میانکاله و فریدونکنار در مازندران نقش موثری در مسائل زیست محیطی و گردشگری دارند که به عنوان سرمایه‌های ملی باید حفظ شوند.

 

آیت الله لائینی با اشاره به اینکه در خشکسالی‌های اخیر تالاب‌ها با کم آبی مواجه هستند، تصریح کرد: مدیریت منابع آبی در مازندران ضعیف است؛ این در حالی است که در سال ۱۳ تا ۱۴ میلیارد متر مکعب نزولات آسمانی ثبت می‌شود، از این مقدار دو سوم تبخیر شده و برای این تبخیر هم شرکت‌های دانش بنیان باید فکری کنند تا به تقطیر تبدیل شود.

 

وی ادامه داد: از یک سوم باقی مانده آب حدود یک میلیارد و ۷۰۰ مترمکعب به دریا بازمی‌گردد، نشان می‌دهد مدیریت مهار آب‌های سطحی در مازندران ضعیف است که از معدل کشوری هم پایین هستیم.

 

امام جمعه ساری با اظهار اینکه اگر تالاب‌ها را پر آب، آببندان‌ها لایروبی و سه سد هراز، گلورد و زارم رود که در حال ساخت هستند را به پایان برسانیم، این مقدار آب سطحی و روان آب ذخیره سازی می‌شوند.

 

این مسئول بیان کرد: در سال گذشته حدود ۴۰ هزار هکتار اراضی کشاورزی دچار خشکسالی شدند و ۶۰ هزار هکتار اراضی کشاورزی مازندران از خشکسالی آسیب دیدند.

 

آیت الله محمدی لائینی با بیان اینکه پسماند، آب و تالاب سه موضوع بهم پیوسته هستند، گفت: لازم است جهاد کشاورزی، وزارت نیرو، منابع طبیعی، آب منطقه‌ای و محیط زیست به صورت جمعی در این مورد مدیریت درستی داشته باشند.

 

وی به معضلات پسماند در مازندران اشاره کرد و افزود: لازم است زباله‌سوز ساری به بهره برداری برسد و زباله سوز نوشهر هم باید مدیریت شیرابه داشته باشد زیرا به دلیل نداشتن تصفیه‌خانه، روزانه ۶۰ متر مکعب شیرابه‌ها وارد رودخانه‌ها شده و منابع آب زیر زمینی را مسموم می‌کند.

 

نماینده ولی فقیه در مازندران اظهار کرد: در دهه فجر خبر خوشحال کننده‌ای داده شد؛ نهادهای امنیتی به دستارورد مهمی رسیدند که شبکه‌های گسترده جاسوسی و تروریستی را در اروپا، خاورمیانه و ایران کشف کردند و این عیدی است که در چهل و پنجمین سالگرد پیروزی انقلاب به ما داده شد.

 

این مسئول افزود: با توجه به پیروزی انقلاب اسلامی لازم است دهه فجر به صورت مردمی جشن گرفته شود و با شرکت در راهپیمایی ۲۲ بهمن و در ۱۱ اسفند پای صندوق‌های رای حضور حداکثری را داشته باشیم تا شکر این استقلال را به جا آوریم.

 

امام جمعه ساری با اشاره به اینکه دستاوردهای انقلاب را نباید به پای کمی و کاستی‌های موجود در کشور بگذاریم، خاطرنشان کرد: در مازندران ۸ هزار میلیارد تومان پروژه در دهه فجر امسال افتتاح و دو هزار میلیارد تومان هم کلنگ زنی می‌شود که به برکت نظام جمهوری اسلامی است.

 

این مسئول با توصیه به دولتمردان گفت: این مردم وفادار و متعهد به انقلاب، لایق بهترین خدمات هستند. این میز خدمت‌هایی که در حاشیه نماز جمعه گسترده می‌شود دارای دو رو است که علاوه بر خدمت رسانی، نشان می‌دهد دستگاه‌های اجرایی در روند کار دچار ضعف هستند. تعداد زیادی از مردم در نماز جمعه برای پیگیری کار به میز خدمت مسئولان مراجعه می‌کنند./ ایسنا


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.086 seconds.